Reclamele pe Netflix, inevitabile: cea mai nouă soluție a gigantului din domeniul streamingului de a face bani

de: Alexandru Puiu
27 06. 2022

După ce a înregistrat o scădere bruscă a numărului de abonați, Netflix încearcă să se adapteze la piața de streaming din ce în ce mai aglomerată. Printre altele, asta înseamnă introducerea unui abonament mai ieftin sau gratuit subvenționat prin reclame.

În ultimele luni, au existat mai multe speculații legate de introducerea unui abonament cu reclame pe Netflix. Deși pare o soluție disperată, având în vedere că îndrăgitul serviciu de streaming și-a făcut un renume din absența întreruperilor la filme și seriale, practica ar putea duce la o explozie a numărului de utilizatori, având în vedere că mulți nu-și permit să plătească prețul întreg al abonamentului.

Netflix trece pe reclame

Oficialii Netflix au confirmat că urmează să introducă un abonament cu reclame, pentru prima oară. Nu este clar dacă va fi un abonament gratuit sau cu un preț semnificativ mai mic decât cel plătit în prezent de către abonați, dar există totuși o confirmare oficială a acestui fapt. Aceasta a venit la Cannes Lion din partea co-directorului executiv de la Netflix, Ted Sarandos.

Șeful Netflix a spus că serviciul american de streaming vrea să lanseze o versiune cu reclame, dar s-a ferit să fie foarte explicit pe marginea a ceea ce urmează să însemne această afirmație. ”Am lăsat deoparte un segment mare de clienți”, spune Sarandos, referindu-se la cei care nu plătesc Netflix pentru că este prea scump și ar prefera un abonament mai ieftin, cu reclame.

Nu este foarte clar când va fi implementat noul tip de abonament, dar, cel mai probabil, va fi lansat pe etape, începând cu Statele Unite ale Americii. Dacă zvonurile se dovedesc a fi adevărate, ar trebui să fie lansat înainte de finele acestui an, cel puțin în câteva țări. Ca referință, adoptarea reclamelor pentru scăderea prețului la abonament ar putea soluționa măcar parțial scăderea bruscă a numărului de abonați. În primul trimestru a fost vorba de 200.000 de abonați în minus, în timp ce în al doilea trimestru, estimările sunt pentru o scădere de 2 milioane.